Számítógépes játékok története
A számítógépes játékok története a számítógépekével közel azonos időre vezethető vissza.
Az első programozók csak a maguk szórakoztatására vagy a számítógép képességeinek
demonstrálására készítették
számítógépes játékprogramjaikat. Később jelent meg az üzlet lehetősége, ami önálló iparrá tette a számítógépes
játékgyártást. A számítógépekben rejlő
lehetőségek bemutatására készített játékprogramok mind a mai napig
fontos színterei a fejlesztéseknek. Gondoljunk csak a sakkozógépre. A Deep Blue az IBM
által kifejlesztett számítógép,
amely sakkjátékban 1997-ben egy szabályszerű hatjátszmás páros mérkőzésen
3,5-2,5 arányban legyőzte Garri Kaszparovot, az emberi sakkozás akkori világbajnokát.
A cél az volt, hogy
bemutassák, a számítógép nem úgy gondolkozik, ahogy az ember, de a nyers számítási
erő képes speciális esetekben az emberi gondolkodással vetekedni.
Napjaink számítógépes játékainak egyik csoportosítása:
- 1.Akciójáték
- 2.Kalandjáték
- 3.Szerepjáték
- 4.Szimuláció
- 5.Stratégiai játék
- 6.Tábla- és kártyajáték
- 7.Egyéb játékok