Számítógépes játékok története

A számítógépes játékok története a számítógépekével közel azonos időre vezethető vissza. Az első programozók csak a maguk szórakoztatására vagy a számítógép képességeinek
demonstrálására készítették számítógépes játékprogramjaikat. Később jelent meg az üzlet lehetősége, ami önálló iparrá tette a számítógépes játékgyártást. A számítógépekben rejlő
lehetőségek bemutatására készített játékprogramok mind a mai napig fontos színterei a fejlesztéseknek. Gondoljunk csak a sakkozógépre. A Deep Blue az IBM által kifejlesztett számítógép,
amely sakkjátékban 1997-ben egy szabályszerű hatjátszmás páros mérkőzésen 3,5-2,5 arányban legyőzte Garri Kaszparovot, az emberi sakkozás akkori világbajnokát. A cél az volt, hogy
bemutassák, a számítógép nem úgy gondolkozik, ahogy az ember, de a nyers számítási erő képes speciális esetekben az emberi gondolkodással vetekedni.

Napjaink számítógépes játékainak egyik csoportosítása:
  • 1.Akciójáték
  • 2.Kalandjáték
  • 3.Szerepjáték
  • 4.Szimuláció
  • 5.Stratégiai játék
  • 6.Tábla- és kártyajáték
  • 7.Egyéb játékok